۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

نامه پان ایرانیسم چهارده سال و نیم زندان برای سه نفر از اعضای حزب پان ایرانیست


نامه پان ایرانیسم
هواداران پان ایرانیسم در برون مرز
دوره دو، شماره ۴ - پنج شنبه ۳۰ دی‌ ۱۳۸۹- ۲۰ ژانویه ۲۰۱۱
درود بر ایران دوستان گرامی‌:
مطالب زیر تقدیم میشوند:
چهارده سال و نیم زندان برای سه نفر از اعضای حزب پان ایرانیست
حکم زندانی شاهین زینعلی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

وخامت وضعیت سلامت محمد اولیایی فرد

پندار را شبانه دفن کردند, نظام حتی از جنازه پان ایرانیستها هم میترسد
خاک سپاری پزشکپور چه خطری میتوانست برای حکومت بوجود آورد؟
پاینده ایران
هواداران پانٔ ایرانیسم در برون مرز
***
چهارده سال و نیم زندان برای سه نفر از اعضای حزب پان ایرانیست
تا این لحظه چهارده سال و نیم زندان برای سه نفر از اعضای حزب پان ایرانیست
حسین شهریاری ۱۸ ماه ! ابواالفضل عابدینی ۱۱ سال ! شاهین زینعلی ۲سال و نود و یک روز
اینها را که جمع کنی در مجموع میشود ۱۷۷ ماه زندان معادل با ۱۴٫۷۵ سال زندان برای ۳ نفر از اعضای حزب پان ایرانیست
اینها حکمهای قطعی است. مهندس رضا کرمانی با قرار وثیقه آزاد بودند و در حال حاضر در بازداشت به سر میبرند و زیر حکم هستند حالا چه مدت خدا میداند!؟
جرم!؟ وطن پرستی
جرم!؟ پان ایرانیست بودن؟
به شدت نگران حال مهندس رضا کرمانی هستم. دلم برای پدرم تنگ شده! از احوال ابوالفضل عابدینی بی خبرم و دلتنگ خنده هایش هستم! شاهین زینعلی چند روزیست که به زندان رفته و روزه گذشته از رجایی شهر به اوین منتقل شده است. برای شاهین هم دلتنگم
آزادشان کنید بدون قید و شرط چرا که وطن پرستی جرم نیست 

نقل نوشته از: کاوه شهریاری

 
حکم زندانی شاهین زینعلی در دادگاه تجدید نظر تایید شد
 
به نام خداوند جان و خرد
پاینده ایران
بنا به اطلاعات واصله از خانواده سرور شاهین زینعلی، اخطاریه ای از طرف شعبه اجرای احکام، با مهلت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ مبنی بر معرفی سرور زینعلی به زندان، تسلیم وثیقه گذار شده است. لازم به ذکر میباشد که نامبرده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به دوسال و۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده است. این در حالیست که سرور شاهین زینعلی در مورخه ۱۹ دیماه در منزل شخصی مهندس کرمانی در کرج بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل شده و اطلاعی از وضعیت ایشان در دست نیست.
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ضمن ناعادلانه خواندن حکم، خواهان روشن شدن وضعیت ایشان میباشد.
پاینده ایران
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
۲۳ دیماه ۱۳۸۹ خورشیدی

وخامت وضعیت سلامت محمد اولیایی فرد

 
گزارشات رسیده از بند ۳۵۰ حاکی از وخامت وضعیت سلامت آقای محمد اولیایی فرد، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری است.
دکنر محمد اولیائی فر وکیل حقوق بشری و مشاور کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، درتاریخ شنبه ۱۱ اردیبهشت به بهانه گذراندن محکومیت یکساله خود با اتهام بی اساس تبلیغ علیه نظام با شیوه ای نامتعارف و توهین آمیز، در حالیکه با معاون دادگاه انقلاب تهران قرار ملاقات داشت، در راهروهای دادگاه بازداشت شد.
کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی : گزارشات رسیده از بند ۳۵۰ حاکی از وخامت وضعیت سلامت آقای محمد اولیایی فرد، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری است.
دکنر محمد اولیائی فر وکیل حقوق بشری و مشاور کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، درتاریخ شنبه ۱۱ اردیبهشت به بهانه گذراندن محکومیت یکساله خود با اتهام بی اساس تبلیغ علیه نظام با شیوه ای نامتعارف و توهین آمیز، در حالی که با معاون دادگاه انقلاب تهران قرار ملاقات داشت، در راهروهای دادگاه بازداشت شد.
این وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که وکالت تعداد زیادی از فعالین دانشجویی، مدنی و محکومین به اعدام در سنین زیر ۱۸ سال را به عهده دارد، در طول هفته جاری به دلیل عدم دسترسی به داروهایش دچار حملات صرعی شده که به گفته خانواده ایشان، تا به امروز بی سابقه بوده است. گفتنی است که آقای محمد اولیایی فرد مبتلا به بیماری میگرن شدید میباشند و قبل از بازداشت تحت مراقبتهای پزشکی بودند. با وجود پیگیریهای فراوان خانواده و وکلای ایشان تاکنون موفق به ملاقات و تحویل داروهای وی نشده اند و مقامات قضایی و زندان اوین دلیل موجه و قانونیی برای این امر ارائه نکرده اند.
آقای محمد اولیایی فرد که بدون ابلاغ حکم بدوی و در نظر گرفتن فرجه قانونی برای اعتراض به حکم صادره و طی مراحل معمول در بازداشت به سر میبرند، دارای سوابق روشنی در فعالیتهای انسان دوستانه و دفاع از موکلین خود با راهکارهای قانونی و مدنی است.
در همین راستا مقامات قضایی بویژه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تا کنون در قبال اقدامات غیر قانونی در خصوص ابلاغ حکم، بازداشت و جلوگیری از اعتراض به حکم صادره، هیچ پاسخی ارائه نداده اند.
سازمان عفو بین الملل دیروز در بیانیه ای ضمن انتقاد از بازداشت دکتر محمد اولیائی فرد به دلیل انتقاد از اعدام نوجوانان، خواستار آزادی او شده است.
این در حالی است که علی بیکس، دیگر عضو مرکزی این کمیته که به هفت سال زندان محکوم شده است، به دلیل تشدید عفونت لثه در وضعیت بدی به سر میبرد و به مانند دکتر اولیایی فرد نیاز به درمان فوری در بیرون از زندان دارد.
نقل خبر از:کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاس
پندار را شبانه دفن کردند, نظام حتی از جنازه پان ایرانیستها هم میترسد
 
محسن پزشکپور( پندار) رهبر فقید حزب پان ایرانیست که در طول این سالها از تمام حقوق انسانی و مدنی خود محروم شده بود, پروانه وکالتش را لغو کردند, اموالش مصادره شد و حتی از ارثیه پدری او هم نتوانستند بگذرند, پس از مرگ هم  از حق داشتن مراسم تشییع جنازه محروم شد و پیکر بی جان او را شبانه دفن کردند.
بنا بود امروز دوشنبه, مراسمی در بزرگداشت از او برگزار شود و دوستدارانش برای آخرین بار با  این کهنسالترین سرباز میهن وداع کنند. اما گویا مزدوران شب گذشته به بازماندگان او آگاهی داده بودند که «اگر خودتان مراسم خاکسپاری را بی سر و صدا امروز انجام ندهید، ما او را دفن کرده و محل خاکسپاری را ۱۰ روز بعد به شما خواهیم گفت.»
متعاقبا چهار تن از اعضای حزب پان ایرانیست سروران مهندس رضا کرمانی, آرش کیخسروی, حجت کلاشی و شاهین زینعلی دستگیر شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند لازم به توضیح است حجت کلاشی از ناراحتی قلبی و سرور رضا کرمانی از ناراحتی قلبی و عارضه سرطان رنج میبرند
مصاحبه جرس با حجت کلاشی مسئول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

حجت کلاشی: خاک سپاری پزشکپور چه خطری میتوانست برای حکومت بوجود آورد؟

جرس: پنجشنبه شانزدهم دی ماه محسن پزشکپور حقوقدان و بنیان گذار حزب پان ایرانیست به دلیل بیماری در تهران درگذشت و در روز یکشنبه ۱۹ دی ماه در کرج و با حضور چهار تن از اقوام و دوستان و نیروهای امنیتی به خاک سپرده شد همچنین یکشنبه گذشته مهندس رضا کرمانی، از پیشکسوتان و دبیر کل سابق حزب پان ایرانیست همراه با حجت کلاشی، مسئول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست آرش کیخسروی وکیل دادگستری و شاهین زینعلی فعال سیاسی، عضو سابق دفتر تحکیم وحدت و از اعضای حزب پان ایرانیست در کرج و در منزل رضا کرمانی بازداشت شدند. مصاحبه جرس با حجت کلاشی مسئول سازمان جوانان حزب پان ایرانیست، پیرامون وقایع مذکور را پس از آزادی بخوانید .
آقای کلاشی هفته گذشته شما به همراه رضا کرمانی، آرش کیخسروی و شاهین زینعلی بازداشت شدید. علت این بازداشت چه بوده است؟
محسن پزشکپور رهبر حزب پان ایرانیست روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه به دلیل بیماری فوت کردند و تاریخ بیست دی ماه از طرف خانواده وی جهت مراسم خاکسپاری و ختم اعلام شده بود. روز یکشنبه نوزدهم دی ما مطلع شدیم ایشان به صورت مخفیانه و با فشار شدید و مداخله نیروهای امنیتی در کرج به خاک سپرده شدند. یکشنبه غروب بعد از اینکه از این امر مطلع شدیم من به همراه شاهین زینعلی و آرش کیخسروی به منزل مهندس رضا کرمانی مراجعه کردیم تا با ایشان دیدار کنیم. چند دقیقه پس از ورودمان نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل مهندس کرمانی به تفتیش منزل وی پرداخته و ضمن ضبط برخی از وسایل شخصی ایشان ما چهار نفر را بازداشت و به اطلاعات کرج بردند. من پس از ساعاتی آزاد شدم و دوستان دیگرمان به زندان رجایی شهر منتقل شدند. آرش کیخسروی پس از چهار روز آزاد شد ولی مهندس کرمانی و شاهین زینعلی هنوز در بازداشت به سر میبرند .
آیا مهندس کرمانی و شاهین زینعلی تماسی با خانواده های خود داشته اند؟
مهندس کرمانی سه شنبه طی تماسی کوتاه با منزل اعلام کردند سلامت هستند و در زندان رجایی شهر به سر میبرند. از شاهین زینعلی تا کنون هیچ اطلاعی در دسترس نیست اما طی گزارش فعالین حقوق بشر شاهین در بند امنیتی زندان رجایی شهر به سر میبرد. لازم به توضیح است که شاهین زینعلی چندی پیش در دادگاه انقلاب تهران به دو سال و نود روز زندان محکوم شد و سه هفته پیش این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید و به وکیل شاهین ابلاغ شد و بیست روز مهلت دادند که شاهین خودش را به زندان اوین معرفی کند. با توجه به اینکه بازداشت شاهین در مدت مذکور بوده است این امکان وجود دارد که شاهین را از زندان رجایی شهر به زندان اوین منتقل کنند.
در طی یکسال گذشته چندین بار اخبار بازداشت مهندس رضا کرمانی منتشر شد. شما فکر میکنید علت بازداشتهای مکرر ایشان چیست؟
من فکر نمیکنم در هیچ کشوری پیرمردی هفتاد و شش ساله را به جرم میهن پرستی، علاقه به سرنوشت کشورش و داشتن افکار آزادی خواهانه اینگونه تحت فشار قرار دهند. در سال گذشته ایشان چهار بار بازداشت شدند و چندین بار به اطلاعات احضار شدند. هربار بازداشت ایشان با تفتیش منزل وی و ضبط لوازم شخصی همراه بوده. نکته جالب اینست که وسائلی که از ایشان توسط نیروهای امنیتی ضبط شده هیچگاه بازگردانده نشده است. من هیچ جرمی بجز میهن پرستی برای مهندس کرمانی نمیبینم. ایشان از سنین نوجوانی تاکنون همواره در راه آزادی و سر بلندی ایران فعالیت کرده اند. مهندس کرمانی غیر از ترویج وطن پرستی هیچ فعالیت دیگری ندارند و من فکر میکنم این بازداشتها در جهت سرکوب ایشان است. این بازداشتها در حالی صورت میگیرد که ایشان به تازگی بیماری سرطان و دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته و از طرفی دچار سکته مغزی شده و به صورت منظم باید از دارو استفاده کند. در حال حاضر با توجه به کهولت سن، بیماری و شرایط نامساعد زندان در فصل زمستان به شدت نگران سلامت او هستیم .
شما به خاکسپاری مخفیانه محسن پزشکپور با فشار نیروهای امنیتی اشاره کردید. علت این اقدام چه بوده است؟
پس از فوت محسن پزشکپور خانواده او روز دوشنبه بیست دی ماه را به جهت مراسم خاکسپاری و مجلس ختم اعلام کردند. با توجه به اینکه هیچ اطلاع رسانی گسترده ایی هم از طرف خانواده وی صورت نگرفته بود اما در روز یکشنبه تحت فشارها و تهدیدهای نیروهای امنیتی پیکر ایشان با حضور خواهر، شوهر خواهر و دو تن از دوستان حزبی توسط نیروهای امنیتی غریبانه به خاک سپرده شد. برای ما این حرکت نیروهای امنیتی غیرقابل توجیه بوده است. من فکر میکنم حق طبیعی هر انسانی است که به سوگ عزیزش بنشیند و بر سر مزار وی حاضر شود، اما متاسفانه به گفته خواهر آقای پزشکپور نیروهای امنیتی تهدید به بازداشت افرادی کرده اند که بر سر مزار وی حاضر شوند. این ترس و وحشت برای ما جای تعجب دارد که حتی از یک مزار هم احساس خطر میشود. محسن پزشکپور، حقوقدان و بنیان گذار حزب پان ایرانیست بود. او از سنین نوجوانی در راه آزادی و استقلال این مرز بوم کوشید و حق انسانی دوستان و اقوام وی بود که در مراسم خاکسپاری و ختم وی شرکت کنند و من نمیدانم خاک سپاری او چه خطری میتوانست برای حکومت بوجود آورد و چه مشکل امنیتی خاصی را ایجاد میکرد. در مراسم ختمی هم که در سالن اجتماعات هتل سیمرغ برگزار شد، مسولین هتل به دلیل فشار نیروهای امنیتی و طبق لیست اسامی که توسط نیروهای امنیتی در اختیار آنها قرار گرفته بود از ورود برخی از اعضای حزب پان ایرانیست و دوستان از جمله بنده به مراسم ختم جلوگیری به عمل آوردند.
و کلام آخر:
میهن پرستی جرم نیست و ما تنها به فکر سرافرازی و آزادی ایران هستیم و از حرکتهای دموکراسی خواهانه ملت ایران حمایت کرده و همواره همگام و همراه تمام آزادی خواهان هستیم. باید از فردی چون محسن پزشکپور تقدیر به عمل می آمد. مردی که در سال هزار و سیصد و چهل و هفت و زمان جدایی بحرین از ایران، نطقی ماندگار در مجلس شورای ملی ایران ادا کرد. امیدوارم راه تمام بزرگمردان آزادی خواه ادامه داشته باشد و ایرانمان به آزادی و دموکراسی دست پیدا کند. ما در طول سالهای گذشته با توجه به تمام فشارها و تهدیدهای گوناگون از تلاش خود پیرامون میهن پرستی و سرافرازی ایران و ایرانی دست بر نداشته ایم و همواره خود را در کنار ملت ایران میدانیم و همگام با همه هموطنان جهت آزادی و بهروزی ایران گام بر میداریم. به امید روز آزادی وسر بلندی ایران.
با تشکر از شما
***
پان ایرانیست‌های دربند را آزاد کنید.
زندانیان سیاسی را آزاد کنید.
 

***
به سرویس رایگان وبگاه میهن دوستان ایران بپیوندید و مطالب میهن دوستانه ی خود  را در آن منتشر کنید این تارنما امکان انتشار مطالب را یه صورت ایمن برای شما فراهم میکند:
تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
فیسبوک هواداران پان ایرانیسم:
تارنمای حزب پان ایرانیست:
تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
 تارنمای تريبون آزاد پان ايرانيست در خوزستان:
کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست
فیسبوک حزب پان ایرانیست:

حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سروده زیبای درجای جای خاک وطن فر ایزدیست از سرور ر (پ) طلایی

درجای جای خاک وطن فر ایزدیست باشد که یادمان نرود نیک نامی اش ایران به بارگاه فلک فخر میدهد من وارث تمامی فرهنگ مانی اش جمعی به نام شیخ ریاکا...