۱۳۹۲ فروردین ۲, جمعه

پیام نوروزی سازمان جوانان حزب پان ایرانیست


پیام نوروزی سازمان جوانان حزب پان ایرانیست

به نام خداوند جان وخرد

پاینده ایران
نوروز، شراره جاوید فرهنگ ایرانزمین را به همه فرزندان ایران بزرگ و تمام کسانی که آنرا ارج مینهند شادباش میگوییم و این افتخار را داریم که بار دیگر این آیین ورجاوند ملی را در کنار یکایک ایرانیان پاس بداریم. امیدواریم بهار امسال بهاری نیکو و آغاز سالی پربار باشد. زندگیها پر معنا، درختان پر شکوفه، دشتها پر گل، رمه ها فراوان، آبها و چشمه ها جوشان و لبها پر خنده و قلبها پر امید باشد. شادی از در و دیوار شهر ریزان، صدای رقص و ترنم و ترانه از خانه ها و کوچه ها برخاسته و دروغ، کینه و نفرت، آز و حسد از میان ما رخت بر بندد و ما دست در دست هم به کوشش پرداخته تا صنعت و آفرینش در کشور عزیز و پر رونق شود.

فرهنگ ایران، فرهنگ سپاسگزاری و قدر‌شناسی است. در پایان یک سال کاری قدر مینهیم و سپاسگزاریم از: کشاورز ایرانی که با دست پینه بسته و چهره آفتاب سوخته زمین را بارور و غذای ما را فراهم میکند. اگر چه محصولش به ثمن بخس خریداری و در پی بی مهری مسولان سطح کیفیت زندگیش اغلب پایین است. از دامداران و دامپروارن و چوپانان که منبع غذای جامعه ایرانی را فراهم میکنند. از کارمند و کارگر ایرانی که با حداقل دستمزد و با تحمل مرارتها و سختیها به کار و کوشش پرداخته وعامل عمرانی و آبادی هستند. از صنعت گران و تولید کنندگان و کارآفرینان و کارفرمایان که موجب توسعه کشور و رونق کار و زندگیند. از معلمان و دانشجویان و دانش آموزان و هنرمندان و اهل قلم که شعله های دانش، فرهنگ و ادب کشورند و از و همه کسانی که در تامین امنیت و آسایش میهن میکوشند و از وکلا و پزشکان و... و همه کسانی که در سال گذشته در راه سعادت ایران و ایرانی کوشیده اند.
ادای احترام و ادب داریم نسبت به شهدا و جانبازان وطن که با گذشتن از جان و سلامت خود اقدام به دفاع از کشور و ملت ایران نمودند. ادای احترام داریم به زندانیان سیاسی که در پی کوشش برای سربلندی و آزادی ملت در زندان به سر میبرند. ادای احترام داریم به خانواده شهدا، جانبازان و زندانیان سیاسی که با صبرو استواری، هم پای عزیزان خود یک مقاومت تاریخی را رقم زدند.
آرزومندیم سال جدید، سالی سرشار از صلح و دوستی و عاری از جنگ و خونریزی برای همه مردم جهان باشد. آرامش و امنیت و دموکراسی در سوریه برقرار گردد. مردم بحرین و باکو بتوانند در مسیر دموکراسی خواهی خود پیروز شوند و حکومتی بر پایه فرهنگ و تاریخ خود برپا دارند. آرزومندیم آشفتگی و ترور و بی نظمی از افغانستان، پاکستان و عراق رخت بر بندد و منطقه روی آرامش ببینند.
در مسیر زندگی و سرنوشت ملی، تاکید بر راه اصولی و اندیشیدن به راه عقلانی میبایست سر لوحه فعالیتهای سیاسی سال جدید باشد. سالی که گذشت سال دشواری برای مردم ایران بود. ناکارآمدی و ناکاستیهای مدیریتی در کنار تحریم شیرازه امور را به هم ریخته ومردم را در تنگنا قرار داد. صنعت، کشاورزی، کار و اقتصاد بی رونقتر و رو به مرگ رفت. به جای گسترش و شکوفایی اقتصاد و تولید ملی، واردات عنان گسیخته به جای آن نشست. مافیای پول و قدرت گلوی زندگی عمومی را بیشتر فشرد و گوشه هایی از رسواییشان از پرده بیرون افتاد. فضای سیاسی، امنیتیترو جامعه مدنی با فشارهای بیشتر مواجه گردید و شکافهای اجتماعی فرا‌ختر و فزونتر گردید. نتیجه سیاستهای غلط خارجی انزوای بیشتر ایران و تحریم بیشتر و نزدیک شدن به آستانه برخورد شد
جامعه ایران امروزی دچار بحران ناکارآمدی، مشروعیت، مقبولیت و توزیع عادلانه ثروت و قدرت بوده و خطرات ناشی از این امر اقدامات درست و عاجل از جایگاه عقل میطلبد. به طور کلی با توجه به فلسفه تاریخ و حیات ملیمان مردم ایران میبایست در مسیر حاکمیت ملت و دلالتهای آن که عبارت از به رسمیت شناخته شدن مسولیت ملی تک تک افراد در اداره سرزمین خود و برخورداری از حقوق شهروندی و ملی در جهت انجام این مسولیت میباشد پیش رفته و برای اعمال مسولیت و ایجاد مناسبات و ساز و کار مناسب فعالتر شود و در برابر قدرتی که بر خلاف جهت این منطق پیش میرود مقاومت کند و در خود تواناییهای لازم برای گذار به این وضعیت و کیفیت اصولی را فراهم کند و مسیر صحیح و عقلانی را بر هر مسیر احساسی و تند غیر عقلانی ترجیح دهد. در پایان با تاکید بر حساسیت امسال و تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو و با عنایت به حساسیت شرایط و دعوت همگان به اندیشیدن مسولانه پیرامون آن، با امیدی سرشار به آینده و برآمدن بهاری پر برکت به مسولان و اهالی قدرت توصیه میکنیم که به استقبال مسیر درست رفته و با اصلاح رویه گذشته بکوشند تا انتخاباتی آزاد در کشور برگزار شود. در این راستا به نام ملت و سعادت میهن:
1-به حبس و حصر و زندان مخالفان سیاسی پایان داده شود.
2-زمینه بازگشت و مشارکت سیاسی هموطنان خارج از کشور به عنوان یک روند فراهم شود.
3- با تن دادن به حکومت قانون دید امنیتی از جامعه مدنی رفع وفضای باز سیاسی به همراه مطبوعات و رسانه های آزاد برقرار شود.
4-حقوق اساسی مردم رعایت و با درک روح زمانه ملزومات آن فراهم شود.
5-رویه آشتی ملی به معنی صحیح کلمه به عنوان یک راه اصولی در دستورکارقرار گیرد.

پر فروغ و همایون باد نوبهار ملت ایران
سازمان جوانان حزب پان ایرانیست
یکم فروردین ماه ۱۳۹۲ خورشیدی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سروده زیبای درجای جای خاک وطن فر ایزدیست از سرور ر (پ) طلایی

درجای جای خاک وطن فر ایزدیست باشد که یادمان نرود نیک نامی اش ایران به بارگاه فلک فخر میدهد من وارث تمامی فرهنگ مانی اش جمعی به نام شیخ ریاکا...