۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

آغاز 8 سال دفاع مقدس ملت ایران گرامی باد

 
نامه پان ایرانیسم
 هواداران پان ایرانیسم در برون مرز
 
درود بر ایران دوستان گرامی‌:  
مطالب زیر تقدیم میشوند: 

- آغاز 8 سال دفاع مقدس ملت ایران گرامی باد

- اسناد حزب پان ایرانیست و موضع گیری درباره آغاز دفاع مقدس

- بیانیه رهبر حزب پان ایرانیست در سال ۵۹ به مناسبت آغاز دفاع مقدس
- برای سرکوبی دشمنان ایران متحد شویم

- گفتگویِ احمد کسیلا با شادروان م. امید درباره‌یِ جان‌باختگان دفاع مقدس

 
پاینده ایران
هواداران پانٔ ایرانیسم در برون مرز
***

 آغاز 8 سال دفاع مقدس ملت ایران گرامی باد

پاينده ايران

یاد و خاطره پايداري هم میهنان بختیاری و عرب و شوشتری و دزفولی و همه خوزستانیهای دلیر که با ایستادگی جانانه خود در برابر دشمن تازی اجازه ندادند خواب خوش صدام بعثی که میخواست سه روزه در تهران باشد تعبیر شود. روان همه شهدای 8 سال دفاع مقدس شاد باد.

اسناد حزب پان ایرانیست و موضعگیری درباره آغاز دفاع مقدس

۳۱ شهریور روز یورش تازیان به سرزمین خوزستان؛ آغاز دفاع مقدس دلاور مردان و زنان ایران زمین در برابر دشمن تازی و یاد همه رزمندگان،جانبازان و شهدای این ایستادگی هشت ساله را گرامی میداریم. در اینباره به مرور اسنادی از پدافند ملی حزب پان ایرانیست میپرازیم که نشانی دیگر از روح ناسیونالیستی جنبش نجات بخش پان ایرانیسم و دلیلی دیگر بر حقانیت اندیشه ماست.

بیانیه رهبر حزب پان ایرانیست در سال ۵۹ به مناسبت آغاز دفاع مقدس
پاینده ایران
مردم آزاده جهان
اکنون ملت ایران در یکی از سختترین شرایط تاریخ زندگی خود بسر میبرد. ستم و خیانتهای گروهی ظالم و قاتل بنام هیات حاکمه جمهوری اسلامی بر میلیونها مردم ایران و توطئه های همآهنگ سیاستهای چپ و راست بیگانه در حمایت از این رژیم ضد ایرانی و تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی میهن ایرانیان نموداری از این شرایط سخت و دهشتناک میباشد. مسلط ساختن رژیم استبداد سیاه… بعنوان دستآوردهای مبارزات حق طلبانه ملت ایــران بر مردم میهن ما و حمایت بیدریغ از حکومت غاصبانه این گروه خودکامه و ظالم جلوه ای دیگر از اقدامات سیاستهای استعماری دشمنان ملت ایران در دویست سال اخیر است. رژیم استبداد سیاه …. بر اساس برنامه تنظیم شده به درهم کوبیدن تمامی نهادهای ملی و مواضع دفاع از حقوق ملت ایران مبادرت کرد .

از جمله این برنامه های ضد ایرانی میتوان از قتل عام و به زنجیر کشیدن میهن پرستان و آزادیخواهان در هم کوبیدن تمامی پایه های هویت ملی ایران و کشتارهای دسته جمعی افسران و درجه داران و سپاهیان میهن پرست برای متلاشی کردن ارتش ایران نام برد اجرای این برنامه ها از طرف رژیم استبداد سیاه نهادهای دفاع از موجودیت ملت ایران را بنابودی کشید و راه را برای تجاوز به میهن ما هموار ساخت. اکنون با استفاده از جنایات هیات سیاه حاکم بر ایران دولت متجاوز و خودکامه عراق که موجودیت آن ساخته و پرداخته دست استعمار است آشکارا به تجاوز همه جانبه نظامی بر سرزمین ما مبادرت کرده است. حکومت متجاوز عراق تصور میکند که با وجود عصیان و عدم رضایت از نظام حاکم در ایران میتواند تجاوزات خود را در ایران توجیه کند. حکومت خودکامه عراق و رژیم غاصب استبداد سیاه باید بدانند که در برابر ملت ایران بدلیل ایجاد این حوادث که نتیجه آن تجاوز بر سرزمین و حاکمیت ملت ایران است مسئولیت مشترک دارن . آنها باید بدانند که ملت ایران هرگونه تجاوز بر هر وجب از خاک میهن خود و هرگونه تعدی بر حقوق و حاکمیت ملی خود را بشدت محکوم میکند. اکنون نظر همه مردم جهان را به این جنایت هولناک که بر ضد حاکمیت ملت ایران و تمامیت ارضی ایران انجام میشود معطوف میکنیم. در این شرایط تمام میهن پرستان و نیروهای ضد استعمار و خواستاران استقلال و آزادی ایران را برای دفاع از حقوق ملت ایران و در هم شکستن هرگونه سیاست تجاوز بر ملت ایران فرا میخوانیم. هم چنین بموجب این پیام همه ی رزمندگان پان ایرانیست چون چهاردهه ی گذشته برابر هرگونه تجاوز به میهن ایرانیان ایستادگی خواهند کرد. مبارزان پان ایرانیست دوشادوش دیگر نیروهای میهن پرست ایران هسته های مقاومت ملی را برای درهم شکستن تجاوزات بیگانگان و در هم کوبیدن حاکمیت غاصبانه رژیم استبداد سیاه که دشمنی با موجودیت ملت ایران خصیصه بارز آن می باشد گسترش خواهند داد . نبرد ملت ایران برای وصول به آزادگی و سرافرازی ملی برای در هم شکستن تجاوز هر بیگانه نبردی قاطع و آشتی ناپذیر است این نبرد ادامه دارد ، ادامه دارد تا روز پیروزی ملت ایران .
 پاریس ۳۱/۶/۱۳۵۹ برابر با ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰
 برای سرکوبی دشمنان ایران متحد شویم
هم میهنان :
گستاخیهای حکومت مبعوث استعمار عراق بجائی رسیده است که علاوه بر ستمگریهای مستمر نسبت به شیعیان مقیم آن کشور و کردهای شمال عراق ، دامنه تجاوزات خود را بخاک مقدس میهن ما گسترده است . هنگام آن رسیده است که مردم میهن ما صرفنظر از اختلافات عقیدتی و ایدئولوژیک بطور یکپارچه از تمامیت ارضی ایرانزمین دفاع نمایند و به مزدوران عراقی آن درس تاریخی را که ملت ما بارها به متجاوزان داده است بیآموزند . حکومت عراق و حامیان بین المللی آن باید بدانند که ملت ایران از معدود ملتهای جهان است که از هزاره های دور تا کنون با ایستادگی دلاورانه در برابر متجاوزان متعدد ، از شرف و حیثیت ملی خود دفاع کرده و چون کوه ، استوار بر جا مانده است این بار نیز ملت بزرگ ما برای دفاع از شرف ملی خود یکپارچه به پا میخیزد و خواب و خیال توطئه گران ، بویژه آنها که فکر باطل تجزیه این سرزمین ایزدی را در سر دارند ، آشفته میسازد .
پان ایرانیستهای سراسر ایران که شهادت در راه ایران را برترین آرزوی خود میدانند اکنون در صفوف دیگر هم میهنان خود برای شرکت در این جنگ میهنی بسیج شده اند . همه اعضاء حزب دستور یافته اند که بی نام و نشان حزبی در فعالیتهای رزمی و امدادی شرکت جویند .
از طرف دیگر هیات حاکمه در این شرایط باید با تمام توان مواظب توطئه ها باشد و اساس برنامه های خود را حفظ تمامیت ارضی کشور بداند .
سرنوشت حتی یک وجب از خاک ایران را نمیتوان بر سر میز مورد مذاکره قرار داد. ملت ما با متجاوز سرسازش ندارد ، ملت ما راه نبرد را انتخاب کرده است و این نبرد را تا پیروزی قطعی بر دشمن و هزیمت مزدوران ادامه خواهد داد .
ــ  شاد باد روان شهدای بخون خفته در راه دفاع از مرز و بوم ایرانزمین .
ــ  در اهتزاز باد درفش ملی ایران بر پهنه ایرانزمین .
ــ  پیروز باد مبارزات جنگاوران ارتش دلاور ایران .

پاینده ایران
حزب پان ایرانیست  ۸/۷/۱۳۵۹ 

*** 

گفتگویِ احمد کسیلا با شادروان م. امید درباره جا‌ن باختگان دفاع مقدس
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹
بابک آذرتات (علی خانی)
به نام خداوند جان و خرد
به مناسبت سی‌اُمین سالگردِ شومِ آغازِ دستیازیِ نیروهایِ عراقی به ایران زمین و دفاعِ مقدسِ ایرانیان بخشی از گفتگویِ احمد کسیلا با شادروان م. امید(مهدیِ اخوانِ‌ثالث)- سخن‌سرایِ بزرگِ همروزگارمان- در زمستانِ1364 درباره جان باختگان و جاودان یادانِ ایرانِ اهورایی را در ایران بوم باز نشر میدهیم.

طرح از مریم شمسایی
* احمد کسیلا: اکنون که به حقیقت ایرانشهر سوگوارِ شهیدان است و چه بسیار شهرها که خودشان را با حجله هایِ شهیدان روشن میکنند آیا شعر باز همان مفهومی را در دیدگاه شما دارد که فرض بیست سالِ پیش داشت یا دَه سالِ پیش داشت، قصدِ من این بود که تعهد و نقشِ شعر را در این روزگار هم بیان بفرمایید؟
  م. امید(مهدیِ اخوانِ‌ثالث): آنچه راجع به امروز گفته میشود و این شهیدانِ والاقدری که جامعه ما دارد، این هم باز در دفاع از هرچه می خواهد باشد، چون یک امرِ معنوی است و امری است که به اصطلاح مُجاز و محترم و حتی شریف و عالی هست، یعنی یک مرغ به قولِ قائلش از آشیانه خودش دفاع می کند، چطور یک انسانی از حریمِ زندگیِ خودش و آبا و اجدادِ خودش و مردمِ هم‌زبان و هم‌زمان و هم‌سرنوشتِ خودش دفاع نکند، بنابراین مقام این شهدا واقعاً والا هست و زمانه‌یِ ما زمانه‌ای است که هرچه درباره‌یِ این نوبزرگواران گفته بشود کم دارد، یعنی شعر قادر نیست این مراتبِ عالی را در خودش منعکس کند و آنچه گفته می‌شود کم دارد همیشه پله‌ی شهدا وزین‌تر و عالی‌تر هست شعر خیلی هنر کند یک اشاره‌ی گذرایی می‌کند، مگر آنهایی که از دل و جان برخواسته باشد که واقعاً به دل و جان‌ها می‌نشیند و ... با وجود اینها کوتاه هست دسترسی به آن مقامِ والا و رساندنِ آن معانیِ بلند. 
( برگرفته از جُنگِ شنیداریِ درختِ معرفت، ساربانگ، 1365)

فایل شنیداری این گفتگو را با کیفیت خوب از اینجا و با حجم کم از اینجا دریافت کنید.

 

دریغ است ایران كه ویران شود 
كُنــامِ پلنگـان و شیـران شود
هرآنکو شود کُشته ز ایران سپاه
بهشـتِ بـرینـش بـوَد جایگـاه
چـو ایـران نباشـد تنِ من مباد
بدین بوم و بر زنده یك تن مباد
فردوسی بزرگ اَبَرمردِ روزگاران

 
سروده‌ای از جاودان نام و زند‌ه یاد دهخدایِ بزرگ درباره انگشت به انگشتِ خاکِ این سرزمینِ سپند، ایرانِ اهورایی:
 وطن
مَزَن سَرسَری پا بدیـن خـاک و دست
که بس سَر شد از دسـت در هر بَدَست
نـه دِجلـه بـه خـود نیلگـون مـی رود
کـز اَربِل در آن سیـلِ خـون مـی رود
نه رودیست جیحون، وگر خود یَمیست
کـه بـا خـونِ گُـردانِ ایـران نَمیست
شادروان علامه دهخدا
بَدَست: وَجَب / اَربِل: دژِ استوار و شهرِ بزرگ در موصِل / یَم: دریا
( برگرفته از دیوانِ دهخدا، به کوششِ دکتر سیدمحمدِ دبیرسیاقی، تیراژه، چاپِ پنجم، پاییزِ 1384، رویه‌یِ 124)


***
 
به سرویس رایگان وبگاه میهن دوستان ایران بپیوندید و مطالب میهن دوستانه ی خود  را در آن منتشر کنید این تارنما امکان انتشار مطالب را یه صورت ایمن برای شما فراهم می کند:
 
برای آشنایی با نحوه ی عملکرد آن و ساخت وبلاگ شخصی بخش راهنما را از اینجا بخوانید:
 
 تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
 
 تارنمای حزب پان ایرانیست:
 
تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
 
 تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
 
کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست



 حزب پان ایرانیست 
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت 
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات به ما بپیوندید.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سروده زیبای درجای جای خاک وطن فر ایزدیست از سرور ر (پ) طلایی

درجای جای خاک وطن فر ایزدیست باشد که یادمان نرود نیک نامی اش ایران به بارگاه فلک فخر میدهد من وارث تمامی فرهنگ مانی اش جمعی به نام شیخ ریاکا...