۱۳۹۲ مرداد ۶, یکشنبه

نامه پان ایرانیسم شماره ٩۵ – اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز



شماره ٩۵ – اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز

نامه پان ایرانیسم
شماره ٩۵ – شنبه ۵ مرداد ١٣٩٢ – ٢٧ ژوئیه ٢٠١٣
درود بر هم میهنان گرامی
اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز
انتقال ناگهانی ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز؛ اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ با شعار مرگ بر دیکتاتور
تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز/ اعلام اعتصاب غذای نامحدود
فراخوان سازمان عفو بین الملل برای آزادی ابوالفضل عابدینی
پاینده ایران

اعتصاب غذای ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز

به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ابوالفضل عابدینی، عضو حزب پان ایرانیست و روزنامه نگار بعد از ظهر شنبه ۵ مرداد ماه بدون اطلاع قبلی به زندان اهواز منتقل شد و در پی انتقال ناگهانی به زندان اهواز دست به اعتصاب غذا زده است.
این زندانی سیاسی پاییز سال گذشته نیز پس از شهادت در مورد مرگ ستار بهشتی به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان اهواز منتقل شد و در نیمه راه با دستور ویژه دادستان به تهران بازگردانده شد.
قابل ذکر است به گفته مادر ستار بهشتی، حسین رونقی ملکی نیز از دیگر زندانیانی است که حاضر شده در مورد قتل ستار بهشتی در زندان اوین شهادت دهد.
ابوالفضل عابدینی عضو حزب پان ایرانیست، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر می باشد که فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات عضویت در حزب پان ایرانیست، ارتباط با دول متخاصم، فعالیتهای حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم و یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد، این در حالی بود که او در پرونده قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود.
گفتنی است وی در طول مدت سه سال و اندی که در زندان به سر می برد از حق قانونی استفاده از مرخصی محروم بوده است.
***

انتقال ناگهانی ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز؛ اعتراض زندانیان بند ۳۵۰ با شعار مرگ بر دیکتاتور

برگرفته از تارنمای فعالان در تبعید
فعالان در تبعید: بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید” ؛ ظهر امروز شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ، زندانی سیاسی ابولفضل عابدینی ، به طور ناگهانی به زندان اهواز انتقل داده شد.
گفته میشود انتقال این زندانی با اعتراض سایر زندانیان مواجه شده بود ، بطوریکه در هنگام انتقال آقای عابدینی زندانیان بند ۳۵۰ شعار مرگ بر دیکتاتور و… سر دادند .
پیشتر نیز آقای علی ناظری را از زندان اوین به زندان دیگری انتقال داده بودند که این انتقال منجر به واکنش تند زندانیان دربند ۳۵۰ شد که متعاقب آن تعدادی از معترضان را به سلولهای انفرادی انتقال دادند و تعدادی نیز به اعتصاب غذا دست زدند.
ابوالفضل عابدینی نصر، روزنامه نگار و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که به دلیل عضویت در این گروه و مصاحبه با رسانه‌های برون مرزی در خصوص وضعیت کارگران نیشکر هفت تپه و هم چنین عضویت در حزب پان ایرانیست به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
***

تبعید ابوالفضل عابدینی به زندان اهواز/ اعلام اعتصاب غذای نامحدود

برگرفته از تارنمای تریبیون زمانه
ابوالفضل عابدینی زندانی سیاسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین و شاهد شکنجه های ستار بهشتی به زندان اهواز تبعید شد. وی هنگام انتقال اعلام کرده که دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، ابوالفضل عابدینی که در مدت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد علائم شکنجه های روی بدن وی بود و نزد شهریاری بازپرس تحقیق علت مرگ ستار بهشتی شهادت داده بود، ظهر امروز به زندان اهواز تبعید شد.
وی بدلیل اعتراض به تبعید غیرقانونی به هنگام خروج از زندان اوین اعلام اعتصاب غذا نامحدود کرده و گفته تا زمان بازگشت به زندان اوین اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.
عابدینی پیش از این و هنگام شهادت نزد بازپرس گفته بود که این شهادت باعث برخورد با خود من نشود و بازپرس به وی اطمینان داده بود که چنین نخواهد شد.
سرپرست دادسرای زندان اوین در همان زمان برای برخورد با ابوالفضل عابدینی و تبعید وی به اهواز اقدام کرد که موفق نشد. اینک پس از چند ماه تورک سرپرست جدید دادسرای زندان اوین اقدام به تبعید عابدینی کرده است.
تورک قبلا در اهواز قاضی دادگاهی بوده که عابدینی را محاکمه و در حکمی عجیب وی را بدلیل فعالیتهای حقوق بشری به ۱۱ سال زندان محکوم کرده است. وی که از دادگاه اهواز برخورد با عابدینی داشته اینک در ادامه همان رفتارها عابدینی را به اهواز تبعید کرده است.
این خبرنگار و فعال کارگری دربند پاییز سال گذشته نیز پس از شهادت در مورد ستار بهشتی به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان اهواز منتقل شد و پس از مدتی کوتاه و در پی دستور ویژه دادستان به تهران بازگردانده شد.
ابوالفضل عابدینی فعال حقوق بشری و کارگری فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم و یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد، این در حالی بود که او در پرونده قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود.
او در طول دوران محکومیت ۱۲ ساله اش در بند ۶ زندان کارون و بند ۳۵۰ زندان اوین از حق استفاده از مرخصی با وجود داشتن بیماری قلبی محروم بوده است.
***

فراخوان سازمان عفو بین الملل برای آزادی ابوالفضل عابدینی

برگرفته از تارنمای راهسا نیوز
در ادامه واکنشها نسبت به ادامه بازداشت و محکومت فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای اعتراض آمیز نسبت به ادامه حبس ابوالفضل عابدینی نصر، فعال حقوق بشری در ایران، از همگان تقاضا کرده است تا طی نامه ای خطاب به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، بر آزادی بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر تاکید شوند.
به گزارش تارنمای «میدل ایست برلین» و به نقل از سازمان عفو بین الملل، در این بیانیه از عموم خواسته شده است تا در امیل و نامه خود تقاضا شود که در مورد گزارشهای مربوط به ضرب و شتم ابوالفضل عابدینی تحقیقات کامل، بی طرفانه و فوری صورت گیرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شود که عاملین شکنجه و اذیت و آزار ابوالفضل عابدینی نصر بی درنگ و در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
ابوالفضل عابدینی نصر، خبرنگار و مدافع حقوق بشر در حال حاضر در زندان اوین محکومیت ۱۲ ساله خود را طی میکند. از نظر سازمان عفو بین الملل عابدینی نصر یک زندانی صلح طلب و سیاسی است.
عابدینی نصر ۱۸ روز پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ دستگیر و در ۲۶ اکتبر ۲۰۰۹ وی به قید وثیقه از زندان آزاد شد، اما در سوم مارس ۲۰۱۰ و در جریان موج دستگیری مدافعان حقوق بشر او بار دیگر دستگیر گردید.
در حین دستگیری دفعه دوم، گویا وی مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته است. عابدینی نصر چهار روز پس از دستگیری به زندان اوین منتقل شد و طبق گزارشهای موجود در زندان با وی بدرفتاری شده است. سه ماه بعد از آن ماموران امنیتی او را به زندان کارون اهواز منتقل کردند و در سپتامبر ۲۰۱۰ باردیگر وی را به اوین برگرداندند.
در ۲۹ مارس ۲۰۱۰ به وکیل ابوالفضل عابدینی نصر اطلاع داده شد که موکل وی به جرم شرکت در یک “سازمان غیر قانونی” و “تماس با دولتهای دشمن” به دو ۵ سال زندان محکوم شده است.
علاوه برآن به جرم مصاحبه با رسانه های خارجی به یکسال زندان محکوم شده است.
به نظر میرسد که اتهامات ابوالفضل عابدینی نصر بخاطر فعالیت و تبلیغ برای “مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” است. در مارس ۲۰۱۰ بیش از ۳۰ تن از اعضای این سازمان دستگیر شدند. در ماه مه ۲۰۱۰ دادگاه تجدید نظر عابدینی نصر تشکیل شد و در این دادگاه ۱۱ سال زندان حکم قبلی وی مورد تایید قرار گرفت.
طبق گزارشهای رسیده، در ماه مه ۲۰۱۰ عابدینی نصر به جرم “تبلیغ علیه نظام” به یک سال دیگر محکوم شد.
سازمان عفو بین الملل از همه مردم تقاضا میکند که به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایمیل و یا نامه ارسال کنند و در آن بر آزادی بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر تاکید شود.
همچنین در نامه و ایمیل تقاضا شود که در مورد گزارشهای مربوط به ضرب و شتم ابوالفضل عابدینی تحقیقات کامل، بی طرفانه و فوری صورت گیرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شود که عاملین شکنجه و اذیت و آزار ابوالفضل عابدینی نصر بی درنگ و در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند.
عفو بین الملل در بیانیه خود از همگان خواسته است تا متن خود را به زبانهای فارسی، انگلیسی و یا آلمانی به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و همزمان یک کپی از متن خود را به آدرس سفارت جمهوری اسلامی در همان کشوری که در آن زندگی میکنید، ارسال نمایند.
***

پان ایرانیستها و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنید


 
 
***
تارنمای نامه پان ایرانیسم
تارنمای هواداران پان ایرانیسم:
فیسبوک هواداران پان ایرانیسم:
تارنمای حزب پان ایرانیست:
فیسبوک حزب پان ایرانیست
تارنمای سازمان جوانان حزب پان ایرانیست:
تارنمای تریبون آزاد پان ایرانیست در خوزستان:
کانال یوتیوب حزب پان ایرانیست:
سازمانهای برونمرزی حزب پان ایرانیست
همبستگی‌ ملی‌ . یکپارچگی ایران . حاکمیت ملت
هم میهن گرامی‌: برای ایرانی یکپارچه، آزاد، آباد، سربلند و دمکرات با حاکمیت ملت به ما بپیوندید
درخواست هموندی
کنون ای هم وطن ای جان جانان / بیا با ما بگو پاینده ایران

۱۳۹۲ مرداد ۵, شنبه

ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز دست به اعتصاب غذا زد

ابوالفضل عابدینی در پی انتقال به زندان اهواز  دست به اعتصاب غذا زد
http://paniranist.info/index.php/2012-11-11-12-33-54/2012-11-11-12-40-09/553-2013-07-27-19-36-49

ابوالفضل عابدینی از اعضای حزب پان ایرانیست و از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان اهواز منتقل شد و در پی این انتقال ناگهانی به نشانه اعتراض اقدام  به اعتصاب غذا کرده اند.
به گزارش سازمان جوانان حزب پان ایرانیست ابوالفضل عابدینی، عضو حزب پان ایرانیست و روزنامه نگار بعد از ظهر شنبه ۵ مردادماه  بدون اطلاع قبلی به زندان اهواز منتقل شد و در پی انتقال ناگهانی به زندان اهواز دست به اعتصاب غذا زده است.
این زندانی سیاسی پاییز سال گذشته نیز پس از شهادت در مورد مرگ ستار بهشتی به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان اهواز منتقل شد و در نیمه راه با دستور ویژه دادستان به تهران بازگردانده شد.
قابل ذکر است به گفته مادر ستار بهشتی، حسین رونقی ملکی نیز از دیگر زندانیانی است که حاضر شده در مورد قتل ستار بهشتی در زندان اوین شهادت دهد.
ابوالفضل عابدینی عضو حزب پان ایرانیست، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر میباشد که  فروردین ماه ۱۳۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهامات عضویت در حزب پان ایرانیست، ارتباط با دول متخاصم، فعالیتهای حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های بیگانه به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم و یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد، این در حالی بود که او در پرونده قبلی نیز به همین اتهام محکوم به زندان شده و در حالی سپری کردن این محکومیت بود.
گفتنی است وی در طول مدت سه سال و اندی که در زندان به سر می برد از حق قانونی استفاده از مرخصی محروم بوده است.

سروده زیبای درجای جای خاک وطن فر ایزدیست از سرور ر (پ) طلایی

درجای جای خاک وطن فر ایزدیست باشد که یادمان نرود نیک نامی اش ایران به بارگاه فلک فخر میدهد من وارث تمامی فرهنگ مانی اش جمعی به نام شیخ ریاکا...